maanantai 28. maaliskuuta 2011

Artikkeli nro2


Murroskausi yrityksien markkinoinnissa on käynnissä ja sosiaaliset mediat valtaavat alaa. Tietotaito sosiaalisista medioista tulee yritykseen alhaalta ylöspäin – etenkin nuorilla on huippuosaamista sosisaaliseen mediaan, kun taas yritysjohdolta riittävät taidot puuttuvat. Koska tieto tulee alhaalta päin, joutuu yritysjohto koetukselle: perinteinen hierarkia heittelee.

”Sosiaalinen media hyödyntää yhteisöllisyyttä, yhdessä tekemistä ja kollektiivista älykkyyttä. Sitä tulisi käsitellä prosessina, eikä työkalunäkökulmasta.”

Artikkeli tuo uutta näkökulmaa sosiaalisen median käyttämiseen.

Sosiaalisen median avulla testataan yhtiön johdin sallivuuden ja kestävyyden. Tehokkainta olisi, kun yritysjohto olisi osana tätä prosessia. Johdon tulisi osallistua uusiin medioihin myös yksilöinä artikkelin mukaan.

1 kommentti:

  1. Artikkeli pitää täysin paikkansa, luin kirjan Netti mullistaa markkinoinnin, Jari Juslen ja siinä käsiteltiin just tätä Internetin vallankumousta ja sitä, miten Internet ja sosiaalinen media on niin sanottu neljäs media -aalto lehtien, radion ja television jälkeen.

    Internetin mahdollisuuksia ei oo vielä hyödynnetty kuin murto-osa yritysten markkinoinnissa ja se saattaa just johtua siitä, et yrityksillä ei ole siihen taitoa työntekijöiden iästä johtuen. Nuoret on tulevaisuuden Internet-markkinoinnin kyky ja isot yritykset tulevat varmasti palkkaamaan nuoria työntekijöitä vastaamaan pelkästään sosiaalisen median markkinoinnista.
    -Jasmin-

    VastaaPoista