perjantai 1. huhtikuuta 2011

BookBar @ Projektijohtajan penthouse

Team Karaatti on nyt tutustunut näihin teoksiin alustavasti:

Nettimarkkinoinnin karttakirja – Jari Juslén

Yhtteisöllinen media ja muuttuva markkinointi – Sami Salmenkivi, Niko Nyman

Digitaalinen jalanjälki –

Blogi tulee töihin –A.Alasilta


Koska mahdollinen toimeksiantajamme on pk-yritys, Nettimarkkinoinnin karttakirjasta löytyi paljon meille sopivaa tietoa. Keskustelua herätti mahdollisuuksien nopea muuttuminen ja se, ettei internet itsessään ole enää mitään uutta: sosiaalinen media sen sijaan on juuri sitä, mitä itseään arvostava ajankohtainen yritys tarvitsee menestyäkseen. Tavalliset kotisivut eivät enää riitä, vaan nykyään tarvitaan yhteisöllisyytä ja kommunikointimahdollisuuksia.

Pohdimme pienen yrityksen kannalta sosiaalisen median mahdollisuuksia. Vertailimme blogien ja Facebookin eroja pienen yrityksen kannalta. Kaikkeen ei kannata lähteä kuitenkaan mukaan, jos resurssit eivät riitä.

Jos et ole löydettävissö Googlesta, et ole olemassa. Google Adwords on tehokas yritykselle ja pohdimmekin oikeiden avainsanojen merkitystä. Oikeilla avainsanoilla on valtava merkitys, väärillä ei tehoa ollenkaan.

Asiakassuhteiden käsittely verkossa herätti myös keskustelua. Miten verkossa luodaan asiakkuuksia, ylläpidetään niitä ja edistetään liiketoimintaa. 


Lisää innovatiivista pohdintaa luvassa!

2 kommenttia:

  1. "Jos et ole löydettävissö Googlesta, et ole olemassa."
    Milenkiintoinen väite, koska varsinkin Suomen markkinoilla on paljon yrityksiä, joiden Internet-sivustot ovat varsin puutteellisia ja jopa yhteystiedoiltaan vajaita. Onko tälläisillä Internet-sivuilla todella hyödyllistä olla hakujen kärjessä? Mitkä toimet yrityksen markkinoinnissa/sosiaalisen median käytössä on saatava kuntoon ennen aktiivisen nettimarkkinoinnin aloittamista?

    VastaaPoista
  2. Team Karaatti on unohtanut mainita, että kyseinen lause on viitattu some-markkinointiguru Seth Godinilta.

    Väite on provosoiva, mutta melko oleellinen. Huonot kotisivut ovat yhtä tyhjän kanssa, mutta uusille asiakkaille netistä löytyminen on oleellista. Etenkin kauneudenhoitoalalla.

    Jos potentiaalinen asiakas haluaa kokeilla uutta yritystä, googlesta löytyminen ON oleellista. Uusi asiakas tuskin eksyy yritykseen, jota ei löydy googlen kautta. Tottakai ensisijaisesti nettisivujen tulisi olla toimivat, ennenkuin googlestakaan on hyötyä - oletuksena meillä kuitenkin oli, että ne olisivat kelvolliset.

    VastaaPoista